15 Eylül 2011 Perşembe

[tips & tricks] Django admin kullanıcı parolasını sıfırlamak nasıl?

Merhaba,

Django ile yazılım geliştiren ve daha çok yeni öğrenmekte olan arkadaşlara yararlı olabilecek tips & tricks serisi yapmayı düşünüyordum. Bu ilk yazı olduğundan not düşme ihtiyacı hissettim. :)

Django'da gömülü gelen bir admin paneli mevcut. Eğer INSTALLED_APPS bölümünde 'django.contrib.admin' aktif durumdaysa syncdb işlemi sırasında sizden admin kullanıcı adı ve parolası istiyor. Sizde buna göre admin paneline giriş yapabileceğiniz bir kullanıcı adı ve parola belirliyorsunuz. Olur da parolanızı kaybederseniz diye basit bir çözüm sunayım dedim.

Proje dizinimizde aşağıdaki komutu vererek django shell'i açıyoruz.

$ python manage.py shell

Ardından Django user modelini import etmemiz gerekiyor.

>>> from django.contrib.auth.models import User

İkinci adımda kullanıcımızı User modelinden çekip bir değişkene atıyoruz. Ben user kullandım örneğin.

>>> user = User.objects.get(username='kullanici_adimiz')

kullanici_adimiz yazan kısma sizin sistemdeki admin kullanıcı adınız gelecek.

Artık kullanıcımızı çektiğimize göre parolasını değiştirebiliriz. Bir diğer deyişle parolasını set edeceğiz. Ardından bu değişiklikleri kaydetmek amacıyla save() methodunu çalıştıracağız.

>>> user.set_password('yeni_parola')

>>> user.save()

İşte bu kadar. Yeni parolanız ile panele giriş yapabilirsiniz.

İyi çalışmalar...

Hiç yorum yok: